PietenJacq.reismee.nl

Helicopter & route 66 naar Laughlin

Vanmorgen om 6 uur eruit. Beetje onrustig geslapen omdat je toch bang bent je vlucht te missen. Ontbeten, koffer ingepakt, uitgecheckt en op naar het vliegveld. Deze ligt op 5 minuten rijden van ons hotel. Eerst worden we gewogen en werd ik te licht bevonden. Dat heeft zo zijn voordeel. Ik mocht naast de piloot voorin. Helemaal gaaf. Pieter had ook een mooie plek bij het raam. In totaal kun je inclusief piloot met 6 man in de helikopter. Nadat we de instructievideo hebben bekeken mogen we instappen en gaan we de lucht in. Eerst een heel stuk boven een naaldbomenbos en dan is het of je zo over het randje de canyon invalt. Een enorme diepe kloof met onder ons de Colorado rivier. Het uitzicht lijkt oneindig en de canyons lijken op sculpturen van zandkastelen. We cirkelen zo'n 3 kwartier in de lucht en dan begint de afdaling. Met een paar scherpe bochten naar links en het snelle dalen voel je je maag een klein beetje in opstand komen, maar algauw staan we weer met beide benen op de grond.

9 uur zitten we weer in de auto op weg naar onze volgende bestemming: Laughlin. Onderweg pikken we steeds stukjes van de beroemde route 66 mee. In Williams drinken we een lekkere cappuccino in de Red Garter Inn. Een B&B met koffie, lekkernijen en leuke parafernalia in de vorm van bekers met enorme boops en t-shirts met de tekst 'good girls are soon forgotten'. Het licht een tipje van de sluier op van de nering hier in vroegere dagen. Een bordeel voor de reiziger die wat vertier verdiende op zijn lange weg over de route 66.

Na de lunch ingeslagen te hebben bij de Safeway gaan we verder. We zijn direct maar lid geworden van die supermarkt, want met je klantenpasje kregen we wel 20% kortng op onze aankopen. Daar kan Albert Heijn nog wat van leren!

Tijdens een zeer bochtige bergpas-zonder-vangrails worden we al gewaarschuwd voor wilde ezels. In het route 66 plaatsje Oatman blijken die beesten inderdaad overal te lopen, zelfs ín de winkels. Wegrijden wou ook niet echt lukken, want zowel voor als achter stonden ezels te bedelen.

De eindbestemming Laughlin blijkt alleen te bestaan uit zo'n 10 enorme gok-hotels, waaronder een in de vorm van een grote stoomboot. Als je rond moet komen van een uitkering kun je het beste hier gaan wonen, want een hotelkamer kost EUR 20,- en het all-you-can-eat buffet slechts EUR 6,- per persoon. Daar waren de bejaarden van de USA ook achter gekomen, want we waren met onze jonge leeftijd een bezienswaardigheid.

Eind van de middag hebben we doorgebracht op het strand voor het hotel aan de Colorado rivier. In de schaduw met 35 graden was het heerlijk. Grappige gesprekken gehad met lichtelijk aangeschoten locals en andere gasten van het hotel. 's Avonds vanuit onze hotelkamer van het uitzicht op de strip en de Colarado rivier genoten.

Annemiek

Wij hebben ook een pasje van de Safeway! Bewaren, kun je in Sf nog gebruiken.
Gaaf! De GC. Maarre, gewogen worden, brrrr....;(
Tot snel weer.

zustertjen

Zo'n helicoptertje lijkt me wel leuk, maar idd: gewogen worden IEEEEEEEKK