PietenJacq.reismee.nl

Nerd dag in Sillicon Valley

De wekker stond om 7 uur maar om 6 uur hielden we het voor gezien, dus zaten we al ruim voor zevenen aangekleed en wel met ons koffertje klaar om te vetrekken. Vandaag is de laatste dag. Pieter heeft bedacht deze dag te wijden aan een heilige missie naar de heilige gronden van het internet. In Sillicon Valley ligt het hart van de IT en daar zitten dus de grote jongens. Het ligt op onze route naar het vliegveld dus dat komt mooi uit. Eerst gaan we naar Apple, gevestigd aan de "One Infinite Loop". De retailstore hier bij het hoofdkantoor is de enige plek waar je leuke stuff van ze kunt kopen. T-shirts met "I visited the mothership" enzo. Alles, behalve een iPhone. De gave shirts die ze in hun winkels dragen zijn hier helaas niet verkrijgbaar.

Een kwartier later staan we weer buiten en rijden we even verder en de volgende afslag is jawel: GOOGLE. Leuk om dat eens in het echt te zien, alleen hun logo al. Dezelfde kleurtjes die je iedere dag op je beeldscherm hebt. De straat is trouwens ook vernoemd naar hun. Er staan ongeveer 10 enorme gebouwen (ze noemen dit het Googleplex) en de werknemers verplaatsen zich op Googlefietsen. Dat wil zeggen van die beachcruisers in dezelfde de kleuren van het logo. LinkedIn laten we links liggen, zo ook de oude garage waar HP destijds is begonnen.

Op weg naar het vliegveld komen we nog langs de enorme electronicazaak/jungle Frys (Mediamarkt is er niets bij), waar ze mooie dockingstations van JBL voor de iPhone verkopen. Even op internet speuren levert een besparing van 50% op in vergelijking met Nederland. Dus de keus is snel gemaakt. Tegen 12 uur komen we bij de rental-return aan om onze Jeep in te leveren. Het blijkt z'n laatste rit te zijn want de auto is afgeschreven. Hij heeft 60.000 mijlen op de teller staan en dan gaat ie weg voor slechts $ 10.000. Wij worden verder met de bluetrain naar de terminal vervoerd waar we gelijk in kunnen checken. Als lunch een Aziatisch hapje en dan door de douane. Er staat een enorme rij maar de Amerikanen zijn hier goed in dus in een mum van tijd zijn we erdoor. De laatste dollars worden nog even uitgegeven aan een oogschaduw voor Jacqueline. Pieter slaat steil achterover van de prijzen maar ja daar moet ie maar aan wennen. Het oog wil per slot ook wat:). Om 2 uur kunnen we boarden en om precies om 15.10 vertrekt het vliegtuig.

De reistijd bedraagt 9.25 uur en de verwachte aankomsttijd is 9.45 zaterdagochtend. En nu ligt iedereen hier in diepe rust in het vliegtuig. Buikje vol, drankje erachteraan en iedereen onder zeil. Behalve de schrijfster dan, die kan de slaap niet vatten..

Annemiek

Ook aan een prachtige reis komt een einde. Nu ja, het is ook lekker om weer thuis te zijn en na te genieten!