PietenJacq.reismee.nl

Santa Barbara

Vandaag komen we moeilijk op gang. We hebben heerlijk geslapen maar de vakantiemoeheid slaat toe. We hebben geen zin om weer de auto in te gaan en tig kilometers te rijden. Pieter stelt voor hier nog een dag te blijven. Liefst willen we in deze B&B blijven maar daar denkt de juffrouw aan de receptie anders over. Ze heeft nog wel een andere kamer die meteen veel duurder is. Als we op Booking.com kijken zien we dat onze kamer nog wél beschikbaar is. Pieter besluit haar de mond te gunnen alvorens we hier boeken. Het antwoord is dat deze kamer morgen onderhoud krijgt van de loodgieter. Als we zeggen dat er 2 kamers beschikbaar waren krijgen we geen duidelijk antwoord. We kunnen alleen een andere kamer krijgen voor een hoger tarief. Wat ze eigenlijk moet zeggen is: Sorry ik kan alleen boekingen via internet aannemen. Ze is gewoon niet eerlijk. Maar goed we gaan ergens anders heen. Graag of helemaal niet.

Een uur later liggen we met vooruitzicht van een ander hotel weer lekker op strand. We zwemmen, lezen en luieren wat. Halverwege de middag houden we het voor gezien en lopen nog even de pier op. Stearns Wharf loopt ruim 800 meter de zee in. Hij is in 1872 gebouwd en diende toen als aanlegplaats voor vracht- en passagiersschepen. Later in dejaren 30 werd het een drijvend gokpaleis. Tegenwoordig zijn het de winkels, restaurants en vissteigers waarvoor men de promenade bezoekt.

In ons nieuwe onderkomen later die middag nemen we een lekkere koele douche en gaan nog even de winkelstraat in om ons nogmaals verlekkeren in de Apple Store, voor we een lekker hapje gaan eten bij de Thai. Kortom: weinig beleefd vandaag maar wel heerlijk uitgerust!