PietenJacq.reismee.nl

Grand Canyon

Vanmorgen konden we er slecht uitkomen, erg sloom en we hebben het er dan ook maar even van genomen. Beetje lezen, internetten en rustig ontbeten. Het weer lokte ook niet erg het zag er nogal bewolkt uit en resulteerde uiteindelijk in een klein regenbuitje. Regen in de Grand Canyon? Ik dacht juist dat het hier het warmst zou zijn van de hele trip die we maken.

Uiteindelijk moeten we toch een keer in actie komen en besluiten we eerst naar het Imax theater te gaan om de film over GC te zien. Een romantische versie over het ontstaan en leven door de eeuwen heen in Grand Canyon, wel aardig maar niet bijzonder. Vervolgens gaan we met de bus de hop on hop off tour doen langs de mooiste uitkijkpunten. Erg fotogeniek, dus meteen maar een plaatje schieten, ware het niet dat we de batterij in de lader hebben laten zitten.. Intussen hebben de wolken plaats gemaakt voor de zon en zijn we veel te warm gekleed. Als de zon er niet is wil dat dus nog niet zeggen dat de temperatuur direct omlaag gaat. Een leermoment. Rond de klok van 5 als we onze auto weer hebben gepakt om zelf nog wat rond te rijden in het park is het inmiddels tijd voor een lekker biertje. We volgen de borden van het hotel. Daar aangekomen genieten we op de veranda (we voelen ons net de eigenaar van een theeplantage) met een drankje van de zonsondergang.

Inmiddels is het pikdonker en is er van dit prachtige natuurschoon niets meer te zien. De duisternis valt snel in. Onze maag knort en het restaurant is dichtbij. We genieten van een lekkere maaltijd waar de invloed van de Indianen nog zichtbaar is in de presentatie van het eten en ingrediënten.

Terug in het hotel wil Pieter nog even onze mail checken. Hoe afhankelijk ben je van internet? Nou behoorlijk als in de e-mail de bevestiging van de helicoptervlucht zit. Dan is het dus erg lastig wanneer deze in het hotel de komende 48 uur niet gaat werken. Dus maar even met de Jeep een rondje door het dorp gereden, met de laptop op schoot om te kijken of er ergens een wireless signaaltje is op te pakken. En dat lukt gelukkig bij onze buren, op de parkeerplaats van het Red Feather tipitentenkampement. Morgen om 8 uur mogen we, spannend!