PietenJacq.reismee.nl

Castro

De Dak & Thuislozen aan de overkant hielden zich rustig deze ochtend, dus een prima start van de dag vandaag. Eerst ontbijt & koffie in North Beach, de Italiaanse wijk van SF (met zelfs een Alfa-garage!). Vervolgens richting de Pamponito gelopen. Dat is geen barbapappa-figuur, maar een duikboot uit de vorige eeuw die zijn roestige ouwe dag mag slijten in de haven van SF. Indrukwekkend dat in de krappe ruimtes van deze duikboot zo'n 50 man hebben gebivakkeerd.

Door het mechanisch speelgoed museum gelopen richting Ghirardelli, een tot shoppingmall omgebouwde fabriek. Daar hebben we een high-tea genomen bij het meest truttige restaurant van SF. Erg lekker en ook apart in vergelijking met de andere restaurants hier.

Voor $2,- kun je hier zo'n 3 uur onbeperkt reizen met het OV, en dat is altijd een belevenis. Vooral met trolleybus 19, want het volk wat hier instapt is een waar rariteitencabinet. Het eerste deel van de reis waren het vooral bejaarden, maar al gauw ging het over op ouwe chinezen, zwevers, gays en hasj-rokende meisjes met de gescheurde joggingbroek halverwege de enorme kont. Het straatbeeld van SF bestaat overigens voornamelijk uit toeristen, zwevers en holebi's. De laatste groep vormde vandaag ook het doel; we gingen naar Castro. Dat is de wijk waar in de jaren 70 een grote homo-gemeenschap ontstond. Veel gays wanen zich nog steeds in die tijd, want weelderige haren, snorren en baarden, gecombineerd met houthakkersblousjes zie je hier nog veel. Paar biertjes gedronken in cafe Harvey's op de hoek met mooi uitzicht op het langslopend volk. Daarna nog wat design- en andere op de inwoners van Castro gerichte speciaalzaken bekeken.

Tegen 6 uur zijn we neergestreken op het terras waar het happy-hour zojuist was begonnen. Het was nog steeds heerlijk weer en de Caprinha's waren in de aanbieding. Erg gezellige sfeer dus we hebben daar ook salade en gazpacho gegeten. De metro en tramlijn F (Boston, bouwjaar 1952) bracht ons weer terug naar Fisherman's Wharf.

Morgen naar Yosemite, waarschijnlijk ff geen internet daar..

marjan

Hoi Pieter en Jacqueline,

mooie fotos
ik reisde weer helemaal mee met de verhalen
jullie zien er gezellig uit
laatste nl nieuws;
Michel heeft de kast van pa en ma van zolder gehaald en in onze huiskamer gezet
Amarins kroop er gelijk in

het stormt hier herfst achtig

liefs
Marjan

robbie

Hey vakantiegangers,
leuke verhalen & dito plaatjes... veel plezier nog daaro, en wij houden jullie verhalen en pics in de gaten..@pieter, Rosjee weet niet meer waar die aan toe is met je vrije dagen ;-) ROFLMAO

Annemiek

En wij maar denken dat die F-trammetjes, die via Market op en neer naar Castro rijden, uit Milaan kwamen! Ik ben helemaal teleurgesteld ;)

belinda

He die Jacq en Pieter!
Echt harstikke leuk zeg om jullie belevenissen te lezen. Ook leuke foto's trouwens.
Heel veel plezier in het Yosemite, in ieder geval lekker rustig en pas op voor de big bears!
groetjes van Belinda

zustertjen

superleuk om dit samen met jullie mee te maken.
volgens mij genieten jullie beiden enorm.
nog veel plezier en denk vooral niet aan de mensen die hier midden in de herfst zijn beland.