PietenJacq.reismee.nl

Carpe Diem in Disneyland

Wekker loopt om 7 uur af. Vandaag gaan we naar Disneyland! Spannend! Als we om half 8 vertrekken is de temperatuur al opgelopen tot ver boven de 30 graden. Maar hoe dichter we bij Los Angeles komen hoe verder het dichttrekt. Later blijkt dit een combinatie van ochtendmist en smog te zijn. Het is zondagochtend en dat heeft als voordeel dat we een zeer voorspoedige reis hebben naar Anaheim, een voorstad van LA. We checken gelijk in en dan gaan we lopend naar Disney, ideaal. Dan kan de pret beginnen. Per Mickey-and-Friends tram worden we naar de ingang vervoerd. Eerst een kaartje halen. Dat duurt even terwijl er geen lange rij staat voor de kassa. Maar iedereen zal hier wel gebruik maken van de nodige acties zoals pas getrouwd, je verjaardag enz. dus dat kost tijd. In het park is het razend druk en ziet het zwart van de buggies en mensen in scootmobielen. Dat laatste is trouwens ook een interessant iets. Ik zeg tegen Pieter dat ik sterk het idee heb dat sommigen echt wel kunnen lopen maar toch in zo'n scootmobiel zitten. Zoveel op 1 plek dat is gewoon niet waar. Later blijkt ook dat je ze kunt huren voor 65 $ per dag. Het is toch een vicieuze cirkel. Sommigen zijn zo dik dat ze wel moeten, maar dan wordt je nog dikker omdat je niet meer beweegt.

Eerst gaan we naar Goofy en Mickey Mouse. Erg leuk want Goofy wil wel een dansje met mij. ( En ik met hem!).

Daarna het serieuzere werk in de achtbaan door Matterhorn. In tegenstelling tot de gigantische drukte hier valt het met de wachttijden enorm mee. 20 minuten is vaak korter en je kunt een fastpass trekken. Dat wil zeggen dat je een kaart laat stempelen en over een uur terugkomt, dan kun je zo doorlopen. Wat hebben we verder nog gedaan? Met het bootje door Pirates of the Caribean, met het bootje door de Jungle met levensechte piranha's, krokodillen en nijlpaarden, van een zeer steile waterval af met hoge snelheid in een bakje (Splash Mountain), jeepsafari in het donker met Indiana Jones, eigenlijk te veel om op te noemen.

Voor het eten gaan we eerst naar Streetparade, hier komen alle Disneyfiguren langs met veel show en dans. Als we daarna in New Orleans, de winkelstraat van Disney, een hapje hebben gegeten is het tijd voor het hoogtepunt van de avond Fantasmic, een enorme groot waterspektakel waar werkelijk alles voor uit de kast is gehaald. In de fontein van het water verschijnt een soort stripverhaal. Al 4 uur van te voren worden hiervoor dagelijks de voorbereidingen voor getroffen en wordt de straat afgezet en diverse attracties gesloten. Sommige mensen komen speciaal hier voor. Het spektakel wordt afgesloten met een prachtig vuurwerk.

Als om 11 uur het park sluit hebben wij het ook precies 11 uur volgehouden. Het was een hele gave dag. We nemen nog een afzakkertje en vallen dan moe maar voldaan in slaap.