PietenJacq.reismee.nl

Palm Springs

Acht uur vanmorgen werden we uit onszelf wakker. Vandaag staat er een relaxdagje op het menu. Daarvoor ben je per slot van rekening in Palm Springs. Als we een uur later op de fietsen springen van het hotel staat de zon alweer hoog aan de horizon. Heel hoog. We gaan op zoek naar een ontbijtlocatie deze morgen. Aan de buitenkant ziet het er weinig belovend uit maar als we binnen komen is het een drukte van jewelste. Het is zaterdag en iedereen is alweer vroeg van de partij. Als we onze koffie hebben besteld lopen we door naar achter om het daar lekker op het grasveld onder de bomen op te drinken. Ook hier is het gezellig druk. Wat ons opvalt is dat hier veel holebi's zijn. Dat wordt bevestigd als we in het winkeltje ernaast de nodige kalenders, mokken en ander spul te koop zien en deze vooral voor de gays onder ons zijn bedoeld. Blijkbaar is dat meer doelgroep dan de girls in de scene.

We fietsen nog wat en dat is het eigenlijk wel tijd voor lunch. Wel wat vroeg maar anders liggen we straks bij ons zwembad en dan knort onze maag en moeten we weer terug op ons fietsje. En je wilt niet weten hoe warm het dan is! Dus had Pieter al gespot waar ze de beste hamburgers in town verkopen. Nou die was idd heel erg lekker.

En toen was het toch echt tijd voor de swimmingpool. Of toch niet, de was moest ook nog gedaan. Ook dat is hier goed geregeld op de tennisbaan. 3 wasmachines en 3 drogers. Laat ik nou net 3 verschillende wasjes hebben. Dat ging dus lekker snel. Wat ook iets is om te onthouden: minder kleren mee, als je zo tussendoor even kunt wassen kun je ook lekker licht reizen.

In de swimmingpool aangekomen heb ik ongeveer de hele middag mijn aandacht gericht op een groepje black american ladies. We komen op hetzelfde moment aan, zijn het zwembad ingegaan en er niet meer uitgeweest. Buiten dat ze zich zeer goed weten te kleden ( beetje dik of heel dik) mooi badpak, elegante pareo, dikke zonnebrillen inclusief strandhoeden, verstaan ze eveneens de kunst van het relaxen. Lekker babbelen en cocktails drinken, de mannen zitten intussen boven op de verdieping american football te kijken onder het genot van een grote zak chips en nog grotere cola's. Iets wat de dames ook goed in zijn ( dat chipseten) gezien hun omvang. Maar ze weten wel wat gezelligheid is.

Als de zon is verdwenen is het tijd om ons op te doffen voor een avond Palm Springs. Op zoek naar een eettentje slenteren we over Palm Canyon Drive. Alles is verlicht en het is een zwoele zomeravond, hier leeft het 's avonds. We eten lekker buiten en daarna lopen we weer richting hotel genietend van de drukte die nog steeds voortduurt.