PietenJacq.reismee.nl

rijden, rijden, rijden naar Palm Springs

Vandaag is het nine eleven. Het enige dat we hiervan merken is dat de vlaggen halfstok hangen. Rond de klok van 9 vertrekken we uit Laughlin op weg naar Palm Springs. Behalve dat we zeker 5 uur onderweg zullen zijn is er verder weinig te melden. Lange rechte wegen en uitzicht op de desert. Oneindige vlakten dorre grond met hier en daar een cactus. Om 2 uur is het tijd voor de lunch we stoppen bij een enorme shoppingmall/outletcenter voor een hapje bij Panda Express. Aziatisch eten lekker, maar het is en blijft fastfood zo langs de snelweg, dus vet. We duiken nog even de Calvin Klein Outlet in. (Je hebt toch het gevoel te moeten scoren, want het is goedkoop). Maar we houden het al snel voor gezien. Not my cup of tea.

We vervolgen onze eindeloze desertview richting Palm Springs met nog 2 uur voor de boeg. Vlak voor onze eindbestemming komen we in de vrijdagmiddagdrukte terecht maar klagen doen we niet want het rijdt hier gewoon door. Weliswaar iets langzamer maar al spoedig naderen we de oase. Gisteravond hebben we een hotel geboekt via internet, en het is de bedoeling dat we deze 2 dagen op de tennisclub gaan doorbrengen. Het is niet zo maar een tennisclub, veel grote hollywood sterren uit vervolgen tijden zijn hier vaak gesignaleerd, en dat blijkt ook uit de vele mooi zwart/wit foto's die aan de wand hangen. Dat klinkt allemaal heel hoogdravend maar inmiddels hebben we alles even onderzocht hier, en ik kan het iedereen aanraden. Het werkt hier volgens het timesharingconcept. In het kort houdt dat in dat deze accommodatie in de jaren 30 (vorige eeuw) is gebouwd met tennisbanen, eenkamerappartementen en diverse bungalows op het terrein plus natuurlijk zwembaden en de hele mikmak. De suites zijn ieder onafhankelijk in bezit van particulieren die natuurlijk lid zijn van de tennisclub. Als je je eigen huis verhuurt als je er zelf geen gebruik van maakt kun je zelf weer op ander tennisclubs in de wereld voor weinig tot niets gebruik maken van hun faciliteiten.Housekeeping en andere logistiek wordt natuurlijk uitbesteed.

We zitten hier voor een appel en een ei, en ik kan zeggen dat de Venetian fantastisch was, maar dit is het meest geweldig. Superrelaxed.

Einde van de middag nemen we een heerlijk verfrissende duik in het zwembad, de zon is weg maar het is nog steeds een graadje of 30. Als het tijd is voor een hapje besluiten we deze te nuttigen in het restaurant hier op het terrein. Voorgerecht is gazpacho, dat past natuurlijk helemaal bij dit weer. Hoofdgerecht voor Pieter een ribeye en voor mij een Nieuwzeelandse lamsrack. Ik ben normaal niet zo'n hele vleeseter maar ik kan zeggen dat dit lammetje niet voor niets is gestorven, supermals.

Voor de spijsvertering maken we nog een wandelingetje op het terrein hier en eindigen bij Pool nr. 2 om op deze zwoele avond op onze ligstoelen te genieten van de prachtige sterrenhemel.

Annemiek

Palm Springs. Geweldig he! Ga eens met de Palm Springs cable car naar boven naar de san jacinto mountains! Van daar uit heb je een prachtig uitzicht op de Coachella Valley!

Jan KA-ters

Hey guys,

Geweldige trip! Ondanks dat ik net terug ben van 6 maanden reizen begint het alweer te jeuken...
Eerst maar weer eens aan de bak...

Enjoy LA! (Santa Monica is errug gaaf)

Cheers,
Jan

Roeland

Ehh. 't is ondertussen 5 dagen later? Geen verhalen meer? Laptop gejat?