PietenJacq.reismee.nl

via Hoover Dam naar Grand Canyon

Eerst maar eens lekker uitgeslapen; dat hadden we wel verdiend na de nachtelijke avonturen van gisteren. Voordat we de boel gingen inpakken nog even naar het zwembad, want dat hadden we nog niet gezien. Zwembad bleek niet de juiste uitdrukking, we hebben het hier namelijk over een pooldeck. In dit geval praten we over 5 grote zwembaden, en king-size whirlpool en nog 2 kleinere oases. Voor wat extra cash kun je hier zelfs een poolhouse huren, waarmee je beschikt over een eigen terras met ligstoelen en een huisje met bank, bar, en natuurlijk een fullsize LCD TV.

Met de koffers onderweg naar de parkeergarage maakten we nog een kleine tussenstop bij onze favoriete gokautomaat. Onder het genot van croissants en koffie hebben we alweer wat dollars bij elkaar geroulet.

Via de highway verlieten we Las Vegas op weg naar de Grand Canyon. Onderweg bij Boulder City zijn we gestopt bij de Hoover Dam. Dat is een enorme betonnen damwand die in 1932 binnen slechts 5 jaar is gebouwd. Op dit moment werd een nieuwe brug gebouwd, maar dat loopt niet zo vlot; ze liggen al 29 maanden achter op schema.

Echt Amerikaans is de film die we eerst te zien krijgen; de laatste 10 minuten zijn geheel gewijd aan the great Americans die de dam gebouwd hebben en de vele voordelen die deze biedt. We bezoeken de powerplant in de dam die ca. 1 miljoen mensen in de regio van stroom voorziet. Erg indrukwekkend en groot allemaal.

Terug in de auto zegt TomTom dat we nog 5 uur te rijden hebben naar de Grand Canyon. Een behoorlijk eind maar met de rechte wegen en de cruisecontrol op 75 mijl valt het allemaal best mee. Na een tussenstop bij Wendy's verandert het landschap; het wordt groener. Wanneer de schaduwen langer worden rijden we het laatste stuk richting het noorden over de highway 64 naar de Best Western Squire Inn in Tusayan.

In de sportbar zaten we tegen half negen aan de Budweiser. Dat krijg je hier trouwens niet zomaar; ze zijn erg streng bij het controleren op de minimum leeftijd. Zelfs als je dertig bent vragen ze nog naar je ID. Helaas was dat bij ons niet het geval ;-).