PietenJacq.reismee.nl

Viva Las Vegas!

Om 9 uur worden we heerlijk uitgerust wakker in ons Kingsize bed met een dozijn kussens en een in goud gecapitonneerde achterwand. Eerst maar eens even lekker wat lezen in bed (Jacqueline) en Pieter neemt plaats in het kantoor achter zijn bureau om wat te internetten. Als we ons verslag online hebben is het tijd voor een lekkere cappuccino in de Illy bar van de Venetian. Om vervolgens ons weer te laven aan de luxe en grandeur die Las Vegas ons biedt. Eerst maar ff de gokhal in, om ons eerste gratis drankje van deze dag in ontvangst te nemen. Zolang je maar achter een automaat blijft hangen, krijg je hier gratis drank aangeboden door de rondhuppelende bunny's.

We maken een ronde langs de diverse hotels. Ieder hotel heeft eigen koopgoot met de bekende grote merken. Armani, Hugo Boss, Calvin Klein, Diesel, Chanel, Sephora, Adidas, M&M 's, en natuurlijk een Applestore. Kan ik nog even kijken welke ik nou precies ga kopen. Ik heb nog steeds niet besloten of het een Iphone of Ipod touch wordt en of ik een Imac wil. Tips en suggesties zijn welkom. Over de prijs valt in ieder geval niet te twisten; hier is de goedkoopste Imac hetzelfde in Dollars als bij ons in Euro's en de touch scheelt 80 euro.

Aangezien elk zichzelf respecterend hotel hier zijn eigen casino heeft besluiten we weer een gokje te wagen. (Wellicht dat dit de aanschafdrempel van een artikel in de Applestore verlaagt). We beginnen met de fruitautomaat maar dat verveelt al snel. Pieter legt mij de beginselen van het roulette uit. Nou dan gaat goed en ik leer snel. We hebben al gauw de jackpot die ons -niet nader te specificeren- inleg vervijfvoudigt. Cashen met die hap!

Gokken maakt hongerig en we hebben vandaag de Aziatische keuken op het programma staan. Aangezien ik het standpunt huldig dat je alles moet proberen en ontdekken gaan we voor de Japanner in Ceasar's Palace. Ik heb nog nooit echt sushi gegeten behalve van Conimex. Het stelt ons dan ook zeker niet teleur, erg verfijnd en subtiel. Pieter heeft teriyaki en het vlees is supermals. Na weer een beetje te hebben geslenterd over de strip is het tijd om onder de verneveling van water op een loungebank van een lekkere cocktail te genieten. Een Bloody Mary en een Mohjito glijden soepel naar binnen, terwijl een paar meter verder de vulkaanuitbarsting van The Mirage tot uitbarsting komt.

Je maakt hier ongemerkt aardig wat kilometers met de benenwagen en de tijd glipt door je vingers. Hier zie je geen klokken hangen en tegen 10 uur gaan we met de bus naar Fremont Street. Dit is het wat oudere gedeelte van de Strip. Het is allemaal wat achenebbisj maar we komen hier voor het computergestuurd licht- en klankspektakel, waarbij 7 minuten lang adembenemende animaties en videoclips over het 'dak' van Fremont Street lopen, dat op 30 meter hoogte een vier straten lang videoscherm vormt. ( www.vegasexperience.com). Fantastisch zeker de moeite waard om even de bus voor te pakken en dan snel weer terug om bij het Bellagiohotel van het computergestuurde waterspektakel in het kunstmatige Comomeer te genieten.

Bij het Bellagio wagen we nogmaals een gokje bij de roulette en weer doen we goede zaken, aangevuld met wat free-cocktails. De winst zetten we meteen om in eten. De dag is nog niet voorbij en om 1 uur sluiten we onze Aziatische keukentour af bij Noodles waar we nog een verlaat avondmaal nuttigen. Wederom heerlijk authentiek eten en dat dit niet ver bezijden de waarheid ligt bewijst het aantal Aziaten dat hier zit. Na een laatste wandeling voor de spijsvertering ( het is buiten nog steeds heerlijk zwoel met 31° Celsius) rollen we na 2 uur weer het Kingsize bed in.

Annemiek

iMac? Ja! Kan ik iedereen aanbevelen.
iPod touch, waarom dan niet een iPhone? Doet hetzelfde als de iPod én je kunt ermee bellen!

zustertjen

net als in de film!

belinda

he die jacq en pieter,

geweldig om te lezen hoe leuk jullie het daar hebben.
maarre, denk wel aan de kilootjes he?

groetjes van belinda

Cees

Ach, die kilootjes fietst Pieter er in NL zo weer af -:)

Euh

Na telefoontje van vanmiddag toch maar even verhaaltjes gelezen. Eerst twee stuks, toen toch maar allemaal. Leuke reis, jammer van die burgermutserige en suffe landrovers, had toch die mislukte rode pauperbak genomen. Buiten al het geneuzel over wat te kopen van Apple, koop nu gewoon die winkel leeg raak je in NL toch wel met winst kwijt. Niet te druk maken over douane. Nou heffun, moet de verhalen van ka-ters ook nog lezen, die is al terug uit zuid amerika. Groeten van een chauffeur van de penoze-x5