PietenJacq.reismee.nl

Door Death Valley naar Las Vegas

Na een kort onrustig nachtje worden we rond de klok van 9 uur wakker. Vandaag gaan we door Death Valley naar Las Vegas. Een rit van zo'n 5 uur voor de boeg. Vooraf dacht ik van daar rijden we zo even doorheen maar daar is geen sprake van. Het landschap is oneindig en we zitten midden in de woestijn, iets wat ik me niet zo heel erg had gerealiseerd. Dat maakt het natuurlijk alleen maar leuker. De nieuwe Jeep rijdt heerlijk (mannenopmerkinkje tussendoor; dat wil ook wel met een 4,7 liter V8 onder de motorkap met 240 pk).

Het is zomer dus temperaturen van 50 graden zijn hier geen uitzondering. Death Valley is ook een nationaal park en bij het visitorcentrum kunnen we een folder halen met allerlei bezienswaardigheden. Dus auto uit snel kijken en de auto weer in. Je voelt letterlijk je eigen transpiratie op je huid verdampen. Een aparte ervaring. 100 jaar geleden werd hier Borax gedolven; dat is een soort soda.

Je ziet oneindige zoutvlakten die in de verte op een meer lijken. De bergen die ons omgeven tooien zich in een prachtig kleurenpalet van chocoladebruin, mokka, rose tot pistache en zwart en goud. We hebben verder het laagste punt van de USA bezocht (Badwater), een prachtig uitzichtpunt (Zabriskie point), en een woeste zoutvlakte (Devil's Golf Course).

Als we het park achter ons laten is het nog zo'n 83 miles naar Las Vegas. Denken wij. Toch is het weer langer dan gedacht, je vergist je gauw in afstand en tijd hier. Tegen de klok van 7 uur rijden we het weiland binnen. (Las Vegas is weiland). De neonreclame schittert ons tegemoet: kom eten, kom drinken en kom vooral gokken! Het is erg gaaf om op de Strip naar het hotel te rijden. De eerste gok hebben we al via internet gedaan. Via een soort veilingsite op internet hebben we geboden op een hotel, terwijl je nog niet weet wélk hotel dat is. Als je hebt geboekt hoor je welk 5 sterrenhotel het wordt. Op deze manier zit je met een beetje geluk voor een habbekrats in een goed hotel. En geluk hadden we! Bekijk het filmpje voor een kijkje in ons nederige stulpje op de 16e verdieping.

Het hotel waar wij zitten heet de Venetian, alles is precies zoals in jawel, Venetië. Inclusief gondeliers in hun zwart-wit gestreepte shirt, die je graag meenemen in een tochtje in hun gondel.En dat alles natuurlijk binnen inclusief airco en een prachtige nep-wolkenlucht die nog echt beweegt ook! Dit is trouwens het geval bij elk hotel hier op de strip. Hotel Paris is inclusief Eifeltoren, New York met vrijheidsbeeld en Egypte met de pyramide van Cheops en enorme sfinxen voor de deur. Zo gevarieerd als Death Valley was, zo is het hier wat mensen betreft eveneens. Het gokken laat nog even op zich wachten we gaan eerst maar eens even op een mooie locatie met zicht op het publiek wat drinken. Nou en we krijgen waar voor ons geld. Wat je hier ziet is ongelofelijk; gasten van allerlei pluimage. Dik, heel dik, dun, blank, zwart, aziatisch, korte broek, witte sportsokken, afkeurend kijkende blikken, (het is hier Soddom en Gomorra), hele korte rokjes, diepe decolletés. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het komt langs op weg naar winkel of casino. Als om 12 uur de winkels sluiten gaan we zelf ook nog even een gokje wagen in het casino van ons hotel. We hebben geluk: bij de fruitautomaat cashen we meteen. Dat begint goed, maar niet al je winst er direct door jagen, dat bewaren we voor morgen. Want dan is er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen en nieuwe rondes. Morgen gaan we ons geluk maar eens écht beproeven.

Cees en Josee

Het is allemaal oja en ja dat.
Er is een speciale rots in Vegas waar diverse zich van hebben afgestort toen ze alles kwijt waren.

Niet dat jullie dat zal gebeuren, maar het is oh zo verleidelijk.

Lijda

Kanonne, die kamer is nog groter dan mijn huis...(nou ja bijna dan). Geweldig wat jullie meemaken!

Annemiek

Whow!!!!!!!

Monique

Tsjonge wat een luxe....
thuis ook maar eens regelen dat de gordijnen automatisch opengaan...hahah
ach je went best snel weer in nederland...hoop ik.