PietenJacq.reismee.nl

Fietsen in het park

Vanmorgen heerlijk uitgerust wakker geworden. Het is een grappige tent waarin we liggen. We vinden het zelf meer weg hebben van asielzoekerstentenkampement. Het echte kamperen wat wij gewend zijn ( met koepeltentje voor 2 personen op de stadscamping van Verona) is het natuurlijk niet. We zijn hier in Amerika en dan slaap je op een gewoon bed inclusief kaptafel in een tent. Of beter gezegd in een stevig houten frame met canvas. Na het ontbijt gaan we naar de fietsverhuur voor 2 beachcruisers met terugtraprem. Een beetje afzien is wel goed voor ons want al die grote hoeveelheden aan lekkernijen moeten natuurlijk wel verbrand worden.

Yosemite is een zeer indrukwekkend park, met een grote diversiteit aan natuurschoon. Eerst eens moerasgebied dan weer pijnbomen en rondom zien we enorme cliffs. Helaas geen watervallen omdat we laat in de zomer zijn en alles is opgedroogd. Tijdens onze aanwezigheid in het park ruiken we de geur van de bosbrand die verderop in het park al 8 dagen woedt. Dat heeft als consequentie dat we niet over de Tiogapas kunnen. Dit is volgens de boekjes een prachtig stuk weg om naar Death Valley te rijden. Een andere bijkomstigheid is dat het alternatief een omweg van ongeveer 5 uur bedraagt. Maar daar maken we ons maar niet druk om.

Met de fiets door het park heeft als voordeel dat we overal lang kunnen fietsen; het museum, de meertjes ( die zijn opgedroogd), een kerk en het Awahnee hotel. Hier zie je nog de invloeden van de Indianen aan wie uiteindelijk het park toebehoort. We hebben nog geen beren op de weg gezien af en toe een hert of ree en heel veel familie van onze ober van gisteren. Als we de fietsen hebben ingeleverd gaan we nogmaals bij onze vriend Vince eten. Die ons overigens totaal niet meer herkent en hetzelfde riedeltje als de avond ervoor afdraait.erg komisch. Maar het eten is heerlijk en we liggen er lekker op tijd in want het plan is 6 uur morgenochtend op te staan.

Cees en Josee

Wat een genot om deze berichten te lezen.
Iedere keer weer een herkenning van de plekken waar wij al diverse keren geweest zijn.
Ik zie uit naar de volgende.

Marjan

Hoi lieve 2
ik reis mee
en zie voor me wat jullie schrijven
Amarins heeft intussen een tweede tandje
dat komen we laten zien als jullie terug zijn
alle goeds
Marjan