PietenJacq.reismee.nl

Naar Yosemite Park

We zaten net aan onze tafel in het Mountain View restaurant in Yosemite Park, toen we het geluid van een pratende eekhoorn achter ons hoorden. Het bleek Vince, onze waiter for tonight. We hebben er weer een enerverende dag achter de rug en genieten van een overheerlijk maal.

Vanmorgen eerst weer lekker geluncht bij de Italiaan op de hoek, waar je ook wireless internet hebt. Toen was het tijd om de auto op te halen. Dit is Pieter z´n afdeling, boys and their toys. De mooiste auto is natuurlijk een Beetle cabrio in harvest moon met zwarte kap. Maar aangezien dat alleen bij ons geldt ( IN SAN FRANCISCO RIJDT IEDEREEN IN EEN BEETLE) moesten we toch iets anders bedenken. Het is een bosgroene Jeep Liberty 3.7 v6 4x4 geworden. Meteen maar even uitgetest in Lombard street. Een zeer steile en bochtige straat downtown SF. En daar stond de allermooiste auto; een Porsche.

Inmiddels zijn we al een poosje onderweg op highway 120 naar Yosemite als we zien dat deze verderop is afgesloten vanwege bosbranden. We worden omgeleid naar de highway 140, via de 49. Dit is een bergpas die beide wegen met elkaar verbindt en waar zich de Magnolia saloon bevindt. Deze wordt hier al meer dan 100 jaar uitgebaat. Je hoeft niet heel veel fantasie te hebben om je voor te stellen hoe het hier vroeger aan toe ging. Met je paard kwam je hier aan en die bond je voor de deur om hier de nacht door te brengen. Om de volgende dag weer door te gaan naar je eindbestemming.

Rond de klok van 6 komen we eindelijk aan in het park. Nadat we de sleutel van onze tent in Curry Village in ontvangst hebben genomen en belangrijker nog, alle bearinstructions te horen hebben gekregen, zijn we erg benieuwd waar ons berevel ligt om te mogen slapen. Het ziet er goed uit en na een overheerlijke maaltijd rollen we tegen half 10 moe maar voldaan onze tent in.

Zustertjen

Is die eekhoorn echt?
Wat zit er op het plafond in die saloon?

Wederom prachtige plaatjes en mooi commentaar.