PietenJacq.reismee.nl

Alcatraz & Moma

Langzamerhand begint onze biologische klok synchroon te tikken met de Amerikaanse. Feit is wel dat het vroeg blijft. Zo waren we vanochtend al voor dag en dauw op onze ontbijtlocatie van gisteren. Deze was nog dicht, dus overgestoken en heerlijk genoten van een real American Breakfast in jaren 50 stijl bij Johnny Rockets inclusief jukebox.

Als we even later op weg zijn naar Pier 33 om aan boord te gaan van de Alcatraz ferry begint de zon al lichtjes te schijnen. Het belooft een mooie dag te worden. De overtocht is maar een klein stukje maar lang genoeg om niet te kunnen overzwemmen. Daar waren de gedetineerden inmiddels ook wel achter, want diegene die het hebben geprobeerd kunnen het niet na vertellen. Te koud en een te sterke stroming welke maken dat je letterlijk gevangen zit in hell met uitzicht op de h(e)aven van SF. We starten met een film over het ontstaan van Alcatraz. Buiten dat het een gevangenis is, is het ook een prachtig eiland met veel flora en fauna. Daarna nemen we een guided tour, in het Nederlands!

Tegen de klok van 12 hebben we alles wel zo'n beetje gezien en nemen we de boot terug. Op weg naar het hotel komen we langs de beroemde zeeleeuwen op Pier 39. Grappig maar ik heb het snel gezien; wat een putlucht verspreiden die beesten! Pieter maakt een filmpje dat is wel leuk voor later, kun je rustig kijken zonder bedwelmd te worden. Aangekomen in het hotel besluiten we even lekker te relaxen; een boekje lezen (Jacqueline) en een beetje internetten (Pieter). En natuurlijk kijken of de Iphone hier echt goedkoper is dan bij ons. Pieter heeft namelijk verordonneerd dat ik een iPhone ga kopen. Maar daar kom ik later nog op terug :)

Onze lunchlocatie van deze dag ligt in North Beach, de Italiaanse wijk. Volgens het boekje verkopen ze hier bijzonder lekkere sandwiches. Lekker was die wel maar niet heel bijzonder. En het leermoment van deze dag is dat we het broodje wel hadden kunnen delen. We waren even vergeten dat alles hier iets groter is. Wat we ook in ons reisboek hebben gelezen is dat de musea hier elke eerste dinsdag van de maand gratis toegankelijk zijn. Dus hebben we besloten om naar het Moma te gaan. (Museum of Modern Art, zit ook in Barcelona) Alleen het gebouw is al de moeite waard. Na het Moma is het tijd om iets te gaan drinken.

Ik had zelf zo bedacht om eerst de iPhone van maar $ 99 te kopen en dan onze nieuwe aanwinst, onder het genot van een drankje boven in de Viewrestaurant van het Marriot, te gaan uitpakken. Echter liep het een klein beetje anders dan gepland. Pieter die altijd goed alles onderzoekt alvorens over te gaan op de aankoop, had de kleine lettertjes nog niet gelezen in de Applestore onder de prijs van MIJN NIEUWE IPHONE $99* ( *bij een abonnement van 2 jaar) . En het restaurant bleek ook niet open te zijn vanavond. Dan maar direct door naar Castro waar Pieter een leuk restaurant had gevonden. ( in hetzelfde boekje) Echter bij aankomst bleek het restaurant verdwenen. (Das pech, restaurant weg!) Eind goed al goed want in het voorbijgaan hadden we al een leuke kroeg gezien. Daar zijn we maar lekker aan het bier gegaan. Wel 50 verschillende bieren van de tap alleen al. Dat maakt dan wel veel weer goed. En uiteindelijk zijn we geëindigd in een Franse creperie. Einde van dag 3 in San Francisco.

PS: erg leuk al die reacties, keep them coming!

Annemiek

Ik krijg heimwee! Leuke verhalen!

PS: ik zou ook heeeeeeel graag een opblaasbare obama willen.

Johnny & Roeland cj

Hé Avonturiers,

Wat een leuke verhalen en foto's.

Zo te zien hebben jullie het mega naar de zin!!! Heel veel plezier nog en we blijven jullie volgen.

cheers!

Johnny

Ik wil trouwens ook wel een opblaasbare Obama !!!!!!!!!

belinda

he die jacq en pieter,

Leuk geschreven hoor, je hebt je roeping als journalist echt misgelopen.
Echt leuk om de verhalen te lezen, jullie beleven erg veel.
Geniet van Yosemite en pas op voor de beren he?
Jacq ziet ze nl nogal eens op de weg....

groetjes van Belinda

Lijda

Ik krijg de indruk dat die collega's van Jacq. niet werken, klopt da?

Super om jullie verhalen te lezen en ja, het lokt mij ook de deur uit. Volgend jaar vast!

Wat ga je nu doen met dat tweejarig abonnement(je)?