PietenJacq.reismee.nl

Cablecar & Chinatown

Klok nog steeds niet op tijd, dus 5:00 al wakker. Eerst maar beetje lummelen en vervolgens ontbeten op Fisherman's Wharf bij Boudin, een grote bakkerij waar je zode bakkers aan het werk kunt zien.

Vervolgens een 3-day Muni-passport gekocht voor $18,- zodat we ons per bus, tram, Bart, streetcar en -last but not least- cablecar kunnen verplaatsen. Daar beginnen we dus mee (zie filmpje volgt); vanaf Hyde via Lombard street de Russian Hill op. Lekker gehangen aan de buitenkant van de Cablecar.

Daar naar het Cablecarmuseum, dat tevens het aandrijfmechanisme van de Cablecar bevat. Geweldig om te zien dat vanuit dit punt de dikke ijzeren kabels voor de 3 lijnen worden aangedreven.

Daarna verder naar het eindpunt Powel Street, en daar een enorm winkelcentrum ingewandeld. De kelder bevatte de Food Experience; zo'n 15 verschillende eettentjes van soep tot sushi. Lekker gelunched, en daarna verder naar Union Square via een geweldige Apple store waar je niet alleen Apple's kon kopen; er werd ook een salespresentatie gegeven, er was een desk met 10 supportmedewerkers waar je met vragen terecht kon en er werd een workshop gegeven. Erg hip allemaal. Iphone 2g kost hier trouwens maar $ 99,-.

Bij het Mocone Convention center krioelde het van de IT'ers, want VMware convention was aan de gang. 's Middags kwam de verlate jetlag inzinking, dus met de Philadelphia streecar (bouwjaar 1948) terug naar het hotel voor een kleine recuperatie.

Eind van de middag weer met de cablecar naar Chinatown; je waant je daar echt in China. Wat een meuk. Elke winkel stond tot de nok toe gevuld met prul, rommel, plastic en troep. En aan de laag stof te zien was het geen verse invoer. Eettentje vinden wou niet echt lukken, dus eerst maar biertje gedronken en voor het meisje een Italiaanse spritz. Dat laatste heeft ze wel even uit moeten leggen aan de barkeeper.

's Avonds was de pijp zo leeg dat we op een of andere manier terecht kwamen bij probably the worst Mc Donalds in the USA. Daar zullen we voor de rest maar niet over uitweiden ;-).

Lijda

Zeg, zijn jullie van plan om tonnetje rond terug te komen?

'k Zou vaker de tandem pakken ;)

Michel

Leuk dat je het zo naar je zin hebt:d Veel plezier verder en geniet er van.
Michel

Ingeborg

Ziet er super uit!! Lijkt op de reis die wij zoveel
jaar geleden gemaakt hebben!! Veel plezier nog..
Gr Ingeborg

moeder

Moeder kijkt even mee en vindt het leuk om
te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben..
Groetjes pa en ma

Karin

Wat een leuke manier om op de hoogte te blijven van jullie reis! Is het niet een heel gedoe om het logboek bij te houden? Ik zit inmiddels elke dag achter het scherm te wachten op de update. Veel plezier en nemen jullie een opblaasbare Obama voor me mee?
Groeten, liefs ook van Jaap

marjan

Dag alletwee,

leuk om te lezen
nu doe ik ook mee
en er is nieuws uit nederland;
Amarins krijgt haar eerste tantje

nu moeten we gaan poetsen
gisteren de laatste opnames met de tripel harp gemaakt
alles goed gegaan geloof ik
en nu graag iets nieuws spelen
dat is heerlijk

ik vind het leuk om mee te lezen

veel plezier,
Marjan

Danijela

Hi,

Erg leuk om jullie vakantiebelevenissen te lezen en een beetje mee te genieten van jullie reis!

Veel plezier!

Groetjes,
Danijela

zustertjen

Ben je door the worst M van de wereld weer wat calorietjes armer????

Gaaf om met jullie mee te kijken. Lekker geschreven, mooie foto's. Top