PietenJacq.reismee.nl

Reis + hotel San Francisco

Gisteravond op tijd naar bed en na een kleine evacuatie van Pieter een heerlijke nachtrust gehad. Ik werd al voor de wekker wakker ( die stond op 6.00 u.) en dat was op zich wel fijn. Lekker even rustig op gang komen. Eenmaal gewassen en aangekleed kwam ik Pieter op de gang tegen :) Die was inmiddels ook wakker. Half 7 zaten we in de auto op weg naar Schiphol. Het laatste stuk met de trein, nadat de auto op een geheime locatie was achtergelaten. Door de douane en daarna nog wat geshopt aan reukwatertjes en leesvoer.

Nu zitten we in het vliegtuig, een KLM Boeing 747-400. Twee mooie plekken achterin bij het raam. Bij het boeken van de tickets had ik als voorkeur voor het eten opgegeven Aziatisch-vegetarisch. Heerlijk! Pieter had ook Aziatisch maar dan van de Conserven Im- en Export (Conimex brengt de Oosterse Keuken tegenwoordig blijkbaar ook boven Groenland). En nu nog geduldig 6 uur in het vliegtuig zoetjes doorbrengen. Dat lukt goed want we worden aan het werk gezet met het invullen van allerlei formulieren zodat we straks hopelijk Gods own country in mogen.

De formaliteiten bij de douane zijn mij 100% meegevallen. Vooraf horrorverhalen van onbeleefde ambtenaren, maar daarvan hebben we niets gemerkt. Wel zijn we mooi op de foto gezet en heb ik net zo'n mooi handafdrukje moeten maken als destijds op de kleuterschool. Koffers gepakt de shuttlebus besteld voor transfer naar het hotel. Een kleine 2 uur later konden we op ons bed neerploffen.

Omdat we natuurlijk met een tijdsverschil zitten van 9 uur is het niet erg raadzaam om te gaan slapen. Beter is het een duik te nemen in ons zwembad, zo gezegd zo gedaan. Heerlijk! Dit is het ultieme vakantiegevoel: Dobberen in het zwembad met ruisende palmbomen. Een beter begin van de vakantie is er niet! Maar zwemmen maakt hongerig en al gauw besluiten we dat het weer tijd is voor de innerlijke mens. Bij Fishermans Wharf bestellen we spaghetti with meatballs met het plaatselijk gebouwen gerstenat Big Daddy erbij. Enorme porties natuurlijk, de vraag van de serveerster 'are you still working on it' beantwoorden we dus maar met een 'you can take it away'' .

Het is zaterdagavond en een hoop vertier op straat. Jaren 50 auto's zoals een Studebacker en Chevrolet Impala sieren het straatbeeld. Om 20.00 uur besluiten we dat het genoeg is geweest en kruipen we erin, om om 3 uur 's nachts wakker gemaakt te worden door de plaatselijke Hells Angels. Deze hebben het pleintje onder ons hotelraam uitgekozen om hun motoren te showen. Van slapen komt dus voorlopig niets meer.

Vanochtend(dag )wel lekker uitgeslapen wakker geworden, om 8:30 zaten we al bij de Starbucks aan de koffie (en internet).

Annemiek

Als jullie van crab houden dan beveel ik het crab house aan:
Heerlijke, hele crab voor 24 dollar! Zalig! Inkie kon haar geluk niet op!
Veel plezier!!!!!

Annemiek

Crabhouse is op pier 39...

Annemiek

Deze site staat op de tweede plaats van de 50 beste sites van 2009, volgens Times. Kun je zien wat je allemaal niet ziet ;))

zustertjen

jeemig meid wat schrijf je leuk.

Roeland

Ziet er gezellig uit daar zeg ! Wat een verhalen. Hebben jullie nog wel tijd om van de computer weg te gaan?

Pieter, we begrepen uit je autoresponder dat je besloten hebt een extra weekje weg te blijven? Nou veel plezier hoor ! Zorg je ervoor dat Jacgueline ongebroken thuis komt dit keer ?

Veel plezier daar!